Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.02.2011 17:19 - Зимна Импресия
Автор: ahair Категория: Поезия   
Прочетен: 597 Коментари: 0 Гласове:
3



        Искряща, нежна, снежна белота! Цялата земя е затрупана с бисер. И не само тя, а и всичко друго наоколо. Просто като в детска приказка. Дърветата протягат своите криви, посипани със сняг ръце, сякаш за да ме спрат. Приличат ми на застинали човешки фигури, изящни , но и малко гротескни. Къщичките пък се гушат страхливо, под огромни бели гугли, като непознати гъби, които не искат да бъдат открити! Къпя се в светлина! Дишам с пълни гърди режещия, живителен въздух и всичко ми изглежда толкова нереално. Вървя , проправяйки пъртина сред девствената красота, а снегът под краката ми весело хрупти, разговаряйки с мен. Наблизо има оставени следи, малки, едва доловими. Сигурно са на някое птиче, слязло за кратък престой от сините простори, сред огромното море от непокътнат сняг. По натам различавам стъпки на заек. Ето, тук той е спрял дя почине, подушил е въздуха, огледал се е- „Дали не идва от някъде опасност!“ Спирам и аз, опитвам се да бъда заек. Да почувствам това, което  той е чувствал, да подуша това, което той е душил, да чуя това, което той е чул!

         Скоро заешките следи са пресечени от други, по-големи-вълчи. Напред те вървят вече успоредно. Следва утъпкано място. Тук хищникът е хванал жертвата си. Замислям се. Дали да продължа своя път, или и с мен някой безпощаден хищник ще утоли глада си.  Всъщност не, тук не е Клондайк, а София, макар и далече, извън града, близо до гората.

         У нас човекът май няма естествен враг. Затова пък има множество изкуствени, създадени от самия него. Представям си какво е е около магистралата за Пловдив, пък и не само там, а и край всяко оживено шосе. Мръсно-бял сняг, примесен с кал и пропит от бензинови изпарения. Няма нищо красиво, нищо приказно. Само гибел, за някои бавна и мъчителна, за други бърза и жестока!

        Всъщност, ето един от враговете на човека, който е естествен враг! Това е... самият Човек!
                                                                                         21.12.1988г.




Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ahair
Категория: Поезия
Прочетен: 848676
Постинги: 686
Коментари: 240
Гласове: 1131
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031